Marsikatera ideja zveni odlično! Vsaj tebi! Poveš jo sosedu in ta reče: 'dobra ideja!' in še doda:'prodaja lasnih sponk, ki jih na pol zastonj nabaviš na aliexpressu, nato pa pri nas prodajaš preko spletne trgovine, se baje res izplača'.

Morda res, ... če že sosed tako pravi. Morda pa tudi ne. Dejstvo je, da NI vsaka ideja tudi zares poslovna priložnost.

Zato vaše mnenje o tem, ali je ideja zares poslovna priložnost, ne šteje. O tem morate povprašati trg in tam preveriti, ali sploh obstaja kakšen interes. Lahko se zgodi, da trg ideje ne bo sprejel, ali pa jo bo posvojil iz popolnoma drugega vidika, kot je bilo načrtovano.

Preden skočite v neznano in za seboj potegnete še družino in vse tiste, ki vam ob vaših norih idejah ljubeče stojijo ob strani, preverite svojo idejo. 

V nadaljevanju smo vam pripravili kratke nasvete o tem, kako preveriti, ali je vaša ideja tudi poslovna priložnost.

Prodajni vidik

Ovrednotite poslovno idejo s prodajnega vidika in določite njen tržni potencial. Pri tem vas zanima predvsem, ali je ideja dovolj zanimiva za trg. Ali ima izdelek/storitev konkurenčne prednosti pred ostalimi podobnimi in ali ga/je jo možno prodati. Preučite vsaj:

I. Konkurenčne prednosti vašega izdelka/storitve

V čem nameravate biti boljši od konkurence? Zakaj bodo kupci izbrali vaš izdelek in ne tistega od konkurence?

Če vaš izdelek ali storitev zadovoljuje potrebe, ki jih na enak način zadovoljujejo drugi izdelki in ideje, boste porabili ogromno časa in denarja, da kupce prepričate v nakup točno vašega izdelka/storitve.

II. Trg – tako, bolj zares

Opravite raziskavo, ki zajame dovolj velik in raznolik vzorec ljudi. Raziskavo lahko naredite z anketo, pogovori / intervjuji z znanci in prijatelji, testnimi skupinami in podobno. 

Ugotoviti morate, ali na trgu obstaja interes za vašo storitev ali izdelek in ali so potencialni kupci pripravljeni za to plačati ter koliko. Je kupcev dovolj, da se na trgu obdržite? Je njihov interes le modna hiba ali nekaj, kar ima za vas dolgoročen potencial?

Raziščite tudi, kaj se dogaja s panogo. Je v porastu, stagnira ali pada?

Preverite ali ima ideja globalni potencial. 

III. Konkurenco

Konkurenca si je na trgu že utrla pot, ustvarila določen krog zvestih kupcev, morda tudi zelo dober image. Konkurenca tudi že ima sredstva za oglaševanje, dobre poslovne prostore in morda široko mrežo vez in poznanstev. Konkurenca je že na trgu, zato ima pred vami prednost.

Jo lahko premagate? Ji lahko ukradete kupce? Imate načrt?

O konkurenci razmišljajte na široko. Nekdo, ki odpre fitnes, ne odžira kruha le drugim fitnes telovadnicam, ampak vsem športnim panogam v okrožju. Ali celo vsem dejavnostim za prosti čas. 

Raziščite že obstoječo ponudbo enakega ali podobnega produkta, ki ga želite ponuditi trgu. Zanimati vas mora vse! Čim več. Kaj ponuja konkurenca, kako, po koliko, kakšne popuste in kakšne dodatne storitve. 

IV. Prodajne kanale in možnosti oglaševanja

Ko boste registrirali svoj s.p. ali d.o.o., boste to vedeli le vi, naša podjetniška svetovalka in vaši prijatelji. Da bodo za to izvedeli tudi vaši potencialni kupci, morate takoj pričeti z oglaševanjem.


 

Če za oglaševanje nimate denarja, se še pred registracijo podjetja čim bolj izobrazite na internetu, kako izkoristiti brezplačna ali poceni orodja kot so google-adds, družabna omrežja (pri nas najbolj razširjen Facebook), spletna stran ipd.


 

Izkoristite tudi številne brezplačne podjetniške dogodke, na katerih lahko širite svojo mrežo poznanstev, še posebej, če je vaš posel B2B (business to business). Pojdite iz pisarne (če to narava posla omogoča) in se zadržujte tam, kjer se zadržujejo vaši potencialni kupci.


 

Še preden registrirate svoje podjetje, raziščite vse kanale in možnosti oglaševanja. Kupci ne bodo prišli sami do vas!

Izvedbeni vidik

Razvili ste idejo ali pa celo prototip izdelka. Ga lahko izdelate? Kaj potrebujete za izdelavo v seriji, kakšni so stroški izdelave, kakšna je ekonomija obsega (saj veste, to je tisto, ko cena na izdelek pada pri večji količini)? Ali je izdelek možno kopirati? Bo izdelek potrebno patentirati?

"
Nek človek, recimo mu Pierre, je dobil idejo, ki jo je skušal realizirati. Ustanovil je podjetje, razvil koncept... in pogorel. Čez nekaj časa je dobil drugo idejo. Ponovno se je lotil realizacije, ustanovil podjetje... sicer ni popolnoma pogorel, vendar je idejo čez nekaj časa opustil, ker ni bila dobičkonosna. Ker ga to ni izučilo, se je lotil realizacije nove ideje. Tako danes poznamo eBay.

Naslednji korak: Pripravite poslovni model Canvas. Bodite pripravljeni na podjetniško pot!

V nadaljevanju preberite, kako pripraviti dober poslovni model, s katerim boste pripravljeni na zagon svojega posla.

Pripravite poslovni model >